Moyo Montessori Moyo Montessori Geometrická tělesa s podstavci a krabicí

Moyo Montessori Moyo Montessori Geometrická tělesa s podstavci a krabicí

2 049 

Geometrická tělesa s podstavci a krabicí Montessori smyslová pomůcka pro rozvoj stereognostického vnímání. Umožňuje vnímat a rozlišovat tvar a vlastnosti třírozměrných těles a přiřazovat geometrické plochy k příslušným tělesům. Obsah sady Dřevěná krabička obsahuje 10 modrých geometrických těles… Zobrazit více

Produkt skladem
Značka produktu:
Kategorie produktu:

Popis

Geometrická tělesa s podstavci a krabicí
Montessori smyslová pomůcka pro rozvoj stereognostického vnímání. Umožňuje vnímat a rozlišovat tvar a vlastnosti třírozměrných těles a přiřazovat geometrické plochy k příslušným tělesům.
Obsah sady
Dřevěná krabička obsahuje 10 modrých geometrických těles:

krychle
válec
koule
trojboký hranol
čtyřboký hranol
trojboký jehlan
čtyřboký jehlan
kužel
elipsoid
ovoid

Sada obsahuje rovněž podstavce pro kulatá tělesa (koule, ovoid, elipsoid) a základny s geometrickými obrazci vykreslenými tenkou modrou čarou:

čtverec
obdélník
rovnostranný trojúhelník
rovnoramenný trojúhelník
kruh
elipsa
ovál

Cíle

Kontrola chyby: vizuální a stereognostický smysl
Přímý cíl: zdokonalení stereognostického smyslu
Nepřímý cíl: příprava na geometrii

Doporučený věk
Od 3,5 let
Poznámka
Pomůcka napomáhá rozvoji slovní zásoby názvů těles. Pro osvojení názvů se užívá třístupňová lekce.

Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.
Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.
Postup

Pozveme dítě k práci: „Chtěl/a bys ukázat, jak se pracuje s geometrickými tělesy?“
Ukážeme místo uložení pomůcky a způsob přenášení (podnos/košík držíme oběma rukama).
Z košíku, který je přikrytý šátkem, vyndáme na koberec jedno těleso.
Se zaujetím těleso prohmátáme a převalujeme v rukou; nic jiného neděláme, ani nepojmenováváme.
Nabídneme těleso dítěti a necháme ho zkoumat.
Začínáme maximálně s třemi tělesy, vybíráme co nejvíce odlišná (např. koule, krychle, kužel).
V další fázi manipulujeme s tělesy a pomocí koulení, válení a překlápění znázorňujeme rozdíly: „Toto se koulí.“ (koule, ovoid, elipsoid) „Toto se sune nebo překlápí.“ (krychle, čtyřboký hranol, trojboký hranol) „Toto se koulí a sune.“ (kužel, válec).
Necháme dítě vše vyzkoušet a poté ho vyzveme: „Zkusíš najít taková tělesa, která se koulí a zároveň sunou?“
Můžeme tělesa podle vlastností rozdělit do skupin (množin).
Vyzveme dítě, aby tělesa se stejnou podstavou stavělo na sebe a ukážeme pohled shora; necháme dítě experimentovat.
Pomůcku po práci uklidíme, nebo lze podle zájmu dítěte pokračovat s dalšími cvičeními.

Další aktivity

Vybrat tělesa tvarově podobná – náročnější na odlišování.
Práce s podstavami – zjistit, které těleso patří k jedné nebo více podstavám, která tělesa mají shodnou podstavu.
Hledání v místnosti předmětů odpovídajících tělesům (např. váza = válec, skříň = hranol).
Procvičování pojmenovávání: v košíku je několik těles přikrytých šátkem; dítě hledá určité těleso bez nahlédnutí. Při chybě jen zavrtíme hlavou a dítě opraví.

Další informace

Materiál

Dřevo

více produktů Star Wars
Moyo Montessori Moyo Montessori Geometrická tělesa s podstavci a krabicí
Moyo Montessori Moyo Montessori Geometrická tělesa s podstavci a krabicí
2 049 

Tento web slouží k prezentaci a propagaci produktů našich partnerů a nelze zde objednávat.
Kliknutím na vybrat velikost přejdete do e-shopu prodejce, kde si můžete výrobky objednat. - Podmínky užití webu

REKLAMA

Pneuservis a opravy pneu Praha Nehvizdy