Moyo Montessori Moyo Montessori Červeno-modré tyče

1 829 

Červeno-modré tyče (1–10) Pomůcka pro seznámení dítěte s kvantitou a pojmenováním čísel od 1 do 10. Soubor deseti červeno-modrých tyčí umožňuje hmatové i vizuální prožívání množství a porovnávání délek. Popis Soubor obsahuje 10 tyčí o průřezu 2,5 ×… Zobrazit více

Produkt skladem
Hosík doporučuje
90/100
  • Kvalitní zpracování
  • Vzdělávací pomůcka
  • Podpora motoriky

Moyo Montessori červeno-modré tyče jsou kvalitně zpracovanou pomůckou pro děti, která podporuje učení čísel a kvantity. Materiál je odolný a bezpečný pro děti.

SKU: MO-MAT0190_M063 Kategorie: Štítky: ,

Červeno-modré tyče (1–10)
Pomůcka pro seznámení dítěte s kvantitou a pojmenováním čísel od 1 do 10. Soubor deseti červeno-modrých tyčí umožňuje hmatové i vizuální prožívání množství a porovnávání délek.
Popis
Soubor obsahuje 10 tyčí o průřezu 2,5 × 2,5 cm a délkách v rozmezí 10–100 cm. Tyče se liší délkou a střídáním červených a modrých dílků, což podporuje vnímání pořadí, krátký/dlouhý a pojmenovávání jednotlivých délek.
Návod k použití
Seznámení s pomůckou
Přeneste tyče na kobereček. Uchopení je podobné jako u červených tyčí – prsty za boční strany, čímž dítě vnímá délku. Pokud je tyč příliš dlouhá, ukažte svislé držení s lokty u těla. Pohybujte se tiše a pomalu.
Tyče rozmístěte na kobereček a nechte dítě rovnat podle délky. Správnost pořadí zkontrolujte pomocí nejkratší (červené) tyče. Pořadí a pojmenování můžete procvičovat opakováním čísel nahlas: vložte dlaň na dílky, počítejte a pojmenujte tyč („To je tři.“), dítě po vás opakuje.
Poté promíchejte tyče a zadávejte úkoly typu: „Podej mi prosím tyč Čtyři.“, „Podej mi prosím tyč, která následuje.“, „Podej mi prosím tyč, která je před ní.“
Tyče lze skládat v různých vzorcích – od nejkratší po nejdelší, opačně nebo od prostřední. Vždy používejte všechny tyče, protože tvoří celek.
Práce ve skupině
Má-li aktivita více dětí, vybere si každé jednu tyč. Podle délky tyče říká své „jméno“: „Já jsem jednička“, „Já jsem pětka“ apod. Děti nejdříve trénují přenášení tyčí (např. soustředěnou chůzí), následně hledají svého souseda tak, aby se všechny tyče seřadily v řadě. Jiné dítě nebo učitel pak počítá dílky nahlas a provádí kontrolu.
Trénink paměti
Po srovnání tyčí vyzvěte dítě, aby zavřelo oči nebo se otočilo, a skryjte jednu tyč. Dítě hádá, která chybí. Později lze odebrat více tyčí současně.
Další možnosti a hry

„Udělej tolik kroků, kolik je dílků na tvé tyči. A zpět!“
„Dupni u každého modrého dílku (sudé číslice). A zpět.“
„Povyskoč u každého červeného dílku (liché číslice). A zpět.“
Skládání tyčí do různých obrazců podle fantazie dítěte.
Přiřazování kartiček s odpovídajícími číslicemi.
Porovnávání tyčí (delší x kratší, více x méně); později doplnit o znaky < a >.
Měření délky a výšky: jak dlouhá je postel, stůl, chodba; které tyče sahají po koleno, pupík, podpaží apod.

SUDÝ a LICHÝ
Když dítě ovládá počítání dílků, požádejte ho, aby pojmenovávalo pouze červené dílky (modré mlčí) a naopak pouze modré (červené mlčí). Tím se procvičuje rozlišení lichých a sudých čísel.
Pokročilé varianty
V pokročilejší fázi lze prodloužit tyč č. 10 o další dílky (11, 12, 13 atd.) a zavést sčítání, odčítání nebo hledání lichých a sudých hodnot. Práci lze doplnit pracovními listy, vždy však postupujte od konkrétní manipulace s tyčemi k abstraktní práci na papíře.

FAQ - Časté dotazy:

Jaké jsou rozměry červeno-modrých tyčí?
Soubor červeno-modrých tyčí obsahuje 10 tyčí o průřezu 2,5 × 2,5 cm. Délky tyčí se pohybují v rozmezí od 10 cm do 100 cm. Tyče se liší délkou a střídáním červených a modrých dílků, což pomáhá dětem lépe vnímat pořadí a porovnávat délky jednotlivých tyčí.
Jak se tyče používají pro výuku čísel?
Tyče slouží k seznámení dětí s kvantitou a pojmenováním čísel od 1 do 10. Děti mohou tyče seřazovat podle délky, pojmenovávat je a procvičovat počítání. Učitel může zadávat úkoly jako: "Podej mi prosím tyč Čtyři." Tímto způsobem se děti učí nejen čísla, ale i orientaci v prostoru a délce.
Jaké aktivity lze s tyčemi provádět?
S červeno-modrými tyčemi lze provádět různé aktivity, jako je seřazování tyčí podle délky, trénink paměti, kde děti hádají chybějící tyč, nebo přiřazování kartiček s čísly. Dále mohou děti skládat tyče do různých obrazců, měřit délku a výšku předmětů v okolí a hrát hry zaměřené na sudá a lichá čísla.
Jak se tyče používají ve skupině?
Při práci ve skupině si každé dítě vybere jednu tyč a podle její délky říká své "jméno". Děti pak trénují přenášení tyčí a snaží se seřadit všechny tyče do řady. Učitel nebo jiné dítě počítá dílky nahlas a kontroluje správnost seřazení. Tato aktivita podporuje spolupráci a rozvoj sociálních dovedností.
Jaké pokročilé aktivity lze s tyčemi provádět?
V pokročilejší fázi lze prodloužit tyč č. 10 o další dílky a zavést sčítání a odčítání. Děti mohou také hledat liché a sudé hodnoty. Práci lze doplnit pracovními listy, avšak je důležité postupovat od konkrétní manipulace s tyčemi k abstraktní práci na papíře. Tím se prohlubuje jejich porozumění číslům a matematickým konceptům.
Hosík doporučuje
90/100
  • Kvalitní zpracování
  • Vzdělávací pomůcka
  • Podpora motoriky

Moyo Montessori červeno-modré tyče jsou kvalitně zpracovanou pomůckou pro děti, která podporuje učení čísel a kvantity. Materiál je odolný a bezpečný pro děti.

Plusy
  • Kvalitní zpracování a bezpečné materiály
  • Podporuje rozvoj matematických dovedností
  • Možnost různých her a aktivit
  • Vhodné pro skupinovou práci
Mínusy
  • Chybí informace o dostupnosti náhradních dílů
  • Méně známá značka může ovlivnit důvěryhodnost

Další informace

Materiál

Dřevo

Moyo Montessori Moyo Montessori Červeno-modré tyče
Moyo Montessori Moyo Montessori Červeno-modré tyče
1 829 

Tento web slouží k prezentaci a propagaci produktů našich partnerů a nelze zde objednávat.
Kliknutím na vybrat velikost přejdete do e-shopu prodejce, kde si můžete výrobky objednat. - Podmínky užití webu

REKLAMA

Pneuservis a opravy pneu Praha Nehvizdy